Witaj!!!

Na oficjalnej stronie :)




Regulamin wywozu śmieci


REGULAMIN WYWOZU ŚMIECI W ROD im. T. Kościuszki
I PONOSZONYCH KOSZTÓW Z TEGO TYTUŁU

  1. Podstawa prawna: Ustawa z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw Dz.U. 2011 nr 152 poz. 897
  2. Usuwanie śmieci z terenów ROD jest odpłatne.
  3. Śmieci wywożone są tylko i wyłącznie w workach wydawanych i oznakowanych przez Zarząd ROD.
  4. Metodę ustalenia opłaty, stawkę za worek, termin, częstotliwość i tryb uiszczania opłaty będzie określony przez Zarząd ROD na podstawie obowiązującego cennika dostawcy usługi
    i Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Katowice. Opłata będzie zawierała koszty zbierania, odbioru, transportu, odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, tworzenia i utrzymania punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz obsługi administracyjnej nowego systemu.
  5. Worki na śmieci wystawiane są w czasie zbiórki na terenie ogrodu w okolicy wjazdu od ul. Kościuszki.
  6. W workach można wyrzucać tylko i wyłącznie odpady komunalne.
  7. Każdy wydawany worek jest ocechowany numerem działki.
  8. Kategorycznie zabrania się wyrzucania gruzu, materiałów łatwopalnych, niebezpiecznych itp..
  9. Stwierdzenie w oznaczonym worku odpadów gruzu, niebezpiecznych spowoduje nałożenie kary przez Straż Miejską oraz ich utylizację na koszt działkowca
  10. Kategorycznie zakazuje się przywożenia spoza ogrodu jakichkolwiek odpadów. 
  11. Odpady wielkogabarytowe działkowcy wywożą na własny koszt.
  12. Nowi członkowie PZD (nowi działkowcy) na własny koszt usuwają odpady powstałe podczas remontów, sprzątania, modernizacji i dostosowania nabytej działki do własnych potrzeb. 
  13. Nieprzestrzeganie powyższego regulaminu będzie skutkowało sankcjami przewidzianymi w Regulaminie ROD. 
  14. Do najważniejszych zadań Zarządu ROD w temacie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach należy wymienić: 

a)       konieczność regularnego wnoszenia opłaty za wywóz śmieci,

b)       bieżące monitorowanie zmian odnoszących się do nowych zasad wywozu śmieci (np. stronach internetowych gmin),

c)        zapewnienie firmom odbierającym śmieci swobodnego dostępu do miejsc, gdzie usytuowano worki z odpadami komunalnymi,

d)       zadbanie, aby położenie worków nie było uciążliwe dla użytkowników działek sąsiadujących,

e)        zadbanie, aby odpady zielone składowane były w kompostownikach, w które powinna być wyposażona każda działka w ROD. To samo dotyczy odpadów zielonych z terenów ogólnych, które również powinny zostać poddane kompostowaniu. W przypadku braku takiej możliwości, sprawdzenie, czy istnieje możliwość nieodpłatnego oddania worków z odpadami zielonymi. Zważywszy, że w wielu gminach postanowiono w sposób szczególny potraktować odpady zielone. niedopuszczanie, aby w celu zmniejszenia opłaty za wywóz śmieci były spalane na działkach
w ROD. W szczególności, że na terenie ROD obowiązuje całkowity zakaz wypalania traw oraz spalania wszelkich odpadów (np. papieru, plastików, liści). Wyjątkowo można spalać tylko części roślin porażonych przez choroby i szkodniki. Takiego spalania nie można jednak wykonywać w ciągu dnia w okresie od 1 maja do 30 września. Naruszenie takiego zakazu jest wykroczeniem
i podlega karze grzywny. W tej sytuacji, należy bezwzględnie powstrzymywać działkowców przed jakimkolwiek spalaniem, jeżeli jest ono niezgodne z obowiązującym prawem miejscowym. 

  

15. Postanowienia końcowe. 

  • Interpretacja postanowień niniejszego Regulaminu należy do Zarządu ROD i nie może być sprzeczna z obowiązującymi w PZD przepisami,
  • We wszystkich sprawach nie objętych postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz kwestie sporne rozstrzyga Zarząd ROD. 









Regulamin został przyjęty przez Walne Zebranie ROD Uchwałą nr 16/2021 z dnia 28 sierpnia 2021 roku.